COLOSSUS OF RHODES

COLOSSUS FLEET CAN JOINT ALL PLAYERS FROM NAVYFIELD AND WORLD OF TANKS
 
HomeGalleryRegisterLog in

Share | 
 

 ΤΟ ΘΩΡΗΚΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΑΒΕΡΩΦ'

Go down 
AuthorMessage
Christos



Αριθμός μηνυμάτων : 81
Ημερομηνία εγγραφής : 2009-12-18
Ηλικία : 68
Τόπος : ΡΟΔΟΣ ΕΛΛΑΔΑ - RHODES GREECE

PostSubject: ΤΟ ΘΩΡΗΚΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΑΒΕΡΩΦ'    Thu Jan 06, 2011 10:46 am




ΕΛΛΗΝΙΚΑ


Δέκα χρόνια μετά τον Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897 το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διέθετε μια ελάχιστη δύναμη απαρχαιωμένων τορπιλοβόλων και τριών γαλλικών θωρηκτών που είχαν κατασκευασθεί το 1889.
Η επιτακτική ανάγκη για τη δημιουργία αξιόμαχου στόλου είχε ως αποτέλεσμα την ενίσχυση του στόλου -στα τέλη του 1908- με τέσσερα καινούργια αγγλικά και τέσσερα γερμανικά αντιτορπιλικά. Σε αυτά επρόκειτο να προστεθεί το Θωρηκτό-Καταδρομικό «Γ. Αβέρωφ», η Δόξα του Πολεμικού Ναυτικού.
Για την ανανέωση του Στόλου η τότε κυβέρνηση Μαυρομιχάλη είχε απευθυνθεί στα Ναυπηγεία Ορλάντο στο Λιβόρνο της Ιταλίας, όπου εκείνη ακριβώς την εποχή κατασκευαζόταν ένα θωρηκτό – καταδρομικό το οποίο είχε παραγγελθεί και επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί από το Ιταλικό Ναυτικό. Όμως, η ακύρωση της παραγγελίας από τη μεριά των Ιταλών και η άμεση προκαταβολή του 1/3 της συνολικής αξίας του πλοίου επέτρεψαν την απόκτηση του θωρηκτού από την Ελλάδα. Το ποσόν της προκαταβολής προήλθε από τη διαθήκη του Γεωργίου Αβέρωφ, ενώ τα 2/3 καλύφθηκαν με εξωτερικό δανεισμό.


Το 10.200 τόνων θωρακισμένο εύδρομο (όπως ακριβέστερα περιγράφεται) είχε ιταλικές μηχανές 19.000 ίππων, 22 γαλλικούς λέβητες, γερμανικές γεννήτριες και αγγλικά πυροβόλα 190 και 234 χιλιοστών τύπου ARMSTRONG. Η μέγιστη ταχύτητα που ανέπτυσσε το Θωρηκτό ήταν 23 κόμβοι.
Το «Γ. Αβέρωφ» καθελκύστηκε στις 12 Μαρτίου (27 Φεβρουαρίου με το παλαιό ημερολόγιο) 1910 και την 11 Σεπτεμβρίου 1911 κατέπλευσε στο Φάληρο, όπου έγινε δεκτό από τους Έλληνες με ενθουσιασμό.
Το Θωρηκτό δεν άργησε να γνωρίσει το βάπτισμα του πυρός. Τον Οκτώβριο του 1912, με την έναρξη του Πρώτου Βαλκανικού Πολέμου, το «Αβέρωφ», επικεφαλής του Στόλου του Αιγαίου υπό τον Ναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη, απέπλευσε προς τα Δαρδανέλια. Κατέλαβε τη Λήμνο και στον όρμο του Μούδρου εγκαταστάθηκε το προχωρημένο αγκυροβόλιο του Στόλου. Ακολούθησε η κατάληψη του Αγίου Όρους, των νησιών του βορείου και ανατολικού Αιγαίου (Θάσος, Σαμοθράκη, Ίμβρος, Τένεδος, Αγ. Ευστράτιος, Μυτιλήνη, Χίος) .

Η σύγκρουση με τον τουρκικό στόλο ήταν πλέον αναπόφευκτη. Ο Ναύαρχος Κουντουριώτης έδωσε επιθετικό χαρακτήρα στον ελληνικό σχεδιασμό. Διέταξε το στόλο του να αρχίσει να πλέει από βορρά προς νότο, οπότε ο οθωμανικός στόλος εμφανίσθηκε στην έξοδο των Στενών.
Τότε ο Κουντουριώτης απηύθυνε το περίφημο σήμα του στα ελληνικά πλοία που συνέπλεαν με το «Γ. Αβέρωφ»: «Με την δύναμιν του Θεού και τας ευχάς του Βασιλέως μας και εν ονόματι του Δικαίου πλέω μεθ' ορμής ακαθέκτου και με πεποίθησιν προς την νίκην εναντίον του εχθρού του Γένους».
Η έκβαση των ναυμαχιών της Έλλης (3 Δεκεμβρίου 1912) και της Λήμνου (5 Ιανουαρίου 1913) που ακολούθησαν, διέλυσε τις προσδοκίες του Σουλτάνου και της Υψηλής Πύλης για τον έλεγχο του Αιγαίου. Ο οθωμανικός στόλος δεν θα επιχειρούσε πια νέα έξοδο στο Αιγαίο.
Κατά το μεγαλύτερο μέρος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου η Ελλάδα παρέμεινε ουδέτερη. Όμως το 1917 η Κυβέρνηση του Ε. Βενιζέλου απεφάσισε να συμμετάσχει στον πόλεμο, στο πλευρό των Συμμάχων.
Με το τέλος της παγκόσμιας σύρραξης -Οκτώβριος 1918- η Τουρκία συνθηκολόγησε (ανακωχή του Μούδρου) και η Ελλάδα βρέθηκε στην πλευρά των νικητών. Το «Γ. Αβέρωφ» κατέπλευσε στην Κωνσταντινούπολη και εκεί ύψωσε την ελληνική σημαία ως μία από τις νικήτριες δυνάμεις του Μεγάλου Πολέμου.
Μετά την υπογραφή των συνθηκών ειρήνης το «Γ. Αβέρωφ» μαζί με τον υπόλοιπο στόλο μετέφερε τα ελληνικά στρατεύματα στην Ιωνία. Οι εξελίξεις των επιχειρήσεων στη Μικρά Ασία διέγραψαν γρήγορα αρνητική πορεία που κατέληξε στην Καταστροφή του '22.
Το «Γ. Αβέρωφ» βρέθηκε ξανά στα μικρασιατικά παράλια, τούτη τη φορά για να βοηθήσει στη μεταφορά των στρατευμάτων και του ξεριζωμένου ελληνικού στοιχείου.
Με την έναρξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ο Ελληνικός Στόλος αποδημεί στην Αλεξάνδρεια και μαζί του φεύγει και το «Γ. Αβέρωφ». Από την Αλεξάνδρεια το Θωρηκτό θα βρεθεί στη Βομβάη, περιπολώντας στον Ινδικό Ωκεανό.
Με το τέλος του πολέμου, το Θωρηκτό, έχοντας εκπληρώσει το χρέος του αγκυροβόλησε, μαζί με τον υπόλοιπο στόλο, στο Φάληρο, στις 17 Οκτωβρίου 1944, φέρνοντας πίσω στην Πατρίδα την τότε Ελληνική Κυβέρνηση.
Όμως το πλοίο είχε ‘γεράσει' και το 1952 διατάχθηκε ο παροπλισμός του. Από το 1956 μέχρι το 1983, το Θωρηκτό βρέθηκε πρυμνοδετημένο στον Πόρο. Το 1984 το Πολεμικό Ναυτικό αποφάσισε να το αποκαταστήσει ως μουσείο πλέον και έτσι, μετά από τριάντα χρόνια στο περιθώριο, το Θωρηκτό ξεκίνησε τη νέα του πορεία. Την ίδια χρονιά το πλοίο ρυμουλκήθηκε από τον Πόρο και κατέληξε στο Φάληρο, όπου άρχισαν οι εργασίες αποκατάστασής του.
Το μέγεθος της δαπάνης για τη σταθεροποίηση – αποκατάσταση από το 1985 μέχρι σήμερα είναι μεγάλο και ένα μεγάλο μέρος των δαπανών προήλθε από δωρεές ιδιωτών, οι σημαντικότερες των οποίων ήταν της Κυπριακής Δημοκρατίας, της οικογένειας Λάτση και του Ιδρύματος Ωνάση.
Σήμερα το πλοίο-μουσείο «Γ. Αβέρωφ» αποτελεί μνημείο που τιμά αυτούς που υπηρέτησαν και έπεσαν στη διάρκεια της ένδοξης ιστορίας του, υποκαθιστώντας, έστω και κατά στοιχειώδη τρόπο, την έλλειψη μνείας των ναυτικών αγώνων στο επίσημο μνημείο του Κράτους. Συνάμα διατηρεί ζωντανά τα μη-απτά ανθρώπινα αποθέματα, όπως η κληρονομιά των θαλασσών, η σημασία των θαλασσίων μεταφορών και η ελκυστικότητα του ναυτικού επαγγέλματος, όπου η αξιοπρέπεια, το ήθος και η δημοκρατική αντίληψη, είναι κοινός τόπος συνάντησης όλων των ναυτικών.
Το Θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ» αποτελεί εδώ και χρόνια μια δραστήρια εκπαιδευτική κοινότητα με καθημερινές επισκέψεις σχολείων, ιδρυμάτων, οργανισμών, καθώς και πλήθους ιδιωτών. Με τις επισκέψεις αυτές πραγματοποιείται και η δεύτερη πτυχή του οράματος του δωρητή, που ήθελε το πλοίο, παράλληλα με τον εθνικό του σκοπό, να εκπληρώνει και εκπαιδευτική αποστολή.

ENGLISH LANGUACE

Ten years after the Greek – Turkish War of 1897, the Hellenic Navy had only antiquated torpedo – ships and three battleships, manufactured in 1889.
The need to create an effective fleet resulted at the end of 1908 in its reinforcement. Four brand new English and four German destroyers (torpedo – ships) were aquired. In adittion, the Battleship “G. Averoff”, the pride of the Hellenic Navy, joined the fleet.
For the resuscitation of the fleet, the re-elected government of Mavromichalis approached the Orlando Shipyards, at Livorno, Italy, where at the time, a battleship was under construction. It had been ordered and then cancelled by the Italian Navy. The Greeks offered to advance one third of its total cost and thus ,secured the acquisition of the battleship. The amount given in advance came from George Averoff' s will and the rest of the cost was covered by a loan from abroad. George Averoff had been a wealthy Greek patriot and benefactor.He had willed funds for the Greek Navy to acquire a training ship for the Greek Naval Academy.

The 10.200 tn, steel plated warship had Italian engines of 19.000 hp, 22 French boilers, German generators and English Armstrong type cannons of 190 and 234 millimeters. Its top speed was 23 knots. “G. Averoff” was launched on the 27 th February 1910. It arrived at Faliro Bay on the 1 st of September 1911, where the Greeks welcomed it with enthusiasm.
The battleship, with the beginning of the First Balkan War in October of 1912, was at the head of the Aegean Fleet, under the command of Rear Admiral Paylos Kontouriotis and set sail to Dardanelles. It took over Limnos where the anchorage of the fleet was established in Moudros bay. After that, the liberation of Aghio Oros and the East and North Aegean islands (Thasos, Samothraki, Tenedos, Aghios Eustratios, Mitilini, Chios) took place .


An engagement with the Turkish fleet was inevitable. Rear Admiral Kountouriotis' plan favoured a battle offensive. On December 3th 1912 , he ordered the fleet to sail towards the Ottoman fleet that had made its appearance at the exit of the Dardanelles. Kountouriotis dispatched his famous signal to the Greek ships which were led by “G. Averoff”. “By the power of God and the wishes of our King and in the name of justice, I sail towards the victory against the enemy of the Nation.”
The successful result of the battles of Elli and Limnos that followed, discouraged the Sultan and the Sublime Porte's expectations of controlling the Aegean Sea. The Ottoman Fleet would never attempt another exit to the Aegean.
Greece remained neutral during most of World War I. The Eleutherios Venizelos government in 1917 decided to participate on the Allies' side. At the end of the first World War in November 1918 – Turkey capitulated (Moudros truce) and Greece was on the winners' side. “G.Averoff” sailed to Constantinople and raised the Greek flag as one of the winning powers of the Great War. After, the signing of the peace treaties, “G.Averoff” with the rest of the fleet moved the Greek troops to Asia Minor..
In 1941 after the start of World War II, the Greek fleet had moved to Alexandria with “G.Averoff” at the lead. From Alexandria, the battleship was dispatched to Bombay to patrol the Indian Ocean. At the end of the war 'G.Averoff” anchored with the rest of the fleet at Faliro (17 Oct.1944) having brought back the Greek government from its exile in Cairo.
In 1952'G. Averoff' was decommissioned. From 1956 until 1983, the battleship was moved to Poros. In 1984, the Navy decided to restore it as a museum. Thirty years after being set aside, the battleship was on a new course. The ship was moved from Poros to its present location at P.Faliro, where the restoration took place.
The cost for the stabilization and the restoration from 1985 until today is vety large. A large percentage of it comes from donations, the most important of which are those of the Cyprus Democracy, the Latsis family and the Onasis foundation.
Today the “G. Averoff “ battleship museum honors those who served and died during its time of active service. It also keeps alive a sense of the Greek Navy's heritage. The battleship serves its educational purposes by hosting day visits from schools, institutions, organizations and private individuals. Those visits fulfil the second part of the donors' , George Averoff's, vision who wished the ship to fulfill an educational purpose.



Πληροφορίες απο την ιστοσελιδα - information http://www.bsaverof.com
Back to top Go down
 
ΤΟ ΘΩΡΗΚΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΛΟΙΟ ΑΒΕΡΩΦ'
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
COLOSSUS OF RHODES :: ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ -HISTORY INFO-
Jump to: